Nr. 2015/1 (329)

Ką tik Vilniaus gatves buvo okupavusi Kaziuko mugė, artėja dar vienas renginys – „Kino pavasaris“. Galima sakyti, kad jis taip pat okupuos kino teatrus, nes pernai festivalyje apsilankė beveik šimtas tūkstančių žiūrovų. Šiemet filmų vėl labai daug, tad kiekvienas sau ką nors turėtų rasti. Jei esate nuo filmų gausos sutrikę – skaitykite žurnale siūlomas rekomendacijas. Vis dėlto Andrejaus Zviagincevo „Leviataną“ derėtų pasižiūrėti kiekvienam.

Viena „Kino pavasario“ retrospektyvų skirta gangsteriniam kinui. Šio žanro ištakas, vystymąsi ir transformacijas straipsnyje apžvelgia Aistė Račaitytė. Kodėl šis žanras visuomet buvo populiarus? Autorės nuomone: „Gangsterių kinas dažnai tampa gera apmąstymų apie filmuose užfiksuotus socialinius, kultūrinius ir politinius kodus terpe. Todėl svarbu įsiklausyti į Davido E. Rutho žodžius: „Pogrindžio vaizduotė ir jo siunčiamos žinutės keičiasi, tačiau potencialas lieka toks pat.“

Kino festivalių visame pasaulyje – be proto daug: per tris tūkstančius. Tad turbūt nėra ir „Kino“ numerio be jų apžvalgų. Juk jie – šiuolaikinio kino, gal net dabarties visuomenės veidrodis. Šįkart Linas Vildžiūnas dalijasi įspūdžiais iš Roterdamo kino festivalio ir siūlo kai kuriuos filmus pasižiūrėti „Kino pavasaryje“. Gediminas Kukta recenzuoja Klermono-Ferano trumpametražių filmų festivalį. Živilė Pipinytė aptaria Berlinalės apdovanotuosius. Anot autorės, didieji A klasės festivaliai nuo kitų skiriasi tuo, „kad patys atranda naujus filmus ir autorius“. O Berlynui tenka itin sunki užduotis – jis pradeda kino metus. Iš Berlyno šįkart yra daugiau naujienų – Jorė Janavičiūtė kalbina jauną aktorę Aistę Diržiūtę. Ji atliko vieną pagrindinių vaidmenų Alantės Kavaitės filme „Sangailės vasara“, kuris už režisūrą buvo apdovanotas Sandanso kino festivalyje. A. Diržiūtė Berlyne buvo pakviesta dalyvauti ryškiausiems debiutuojantiems Europos kino aktoriams skirtoje programoje „Shooting Stars“ – savo įspūdžiais prestižiniame festivalyje ji dalijasi su skaitytojais.

Tad gerų skaitinių ir kino potyrių.

 

KINAS

329.jpg

Viršelyje – Willemas Dafoe Abelio Ferraros filme „Pazolinis“, kuris bus rodomas jubiliejinio „Kino pavasario“ programoje. Apie „Kino pavasarį“ skaitykite čia.

mūsų kinas
Tomas Oičenka
Nepatyręs
Ramūnas Pronckus
Traukinio apiplėšimas, kurį įvykdė Saulius ir Paulius
Agnė Mackevičiūtė
Arvydas Sabonis. 11
Nijolė Andrijauskienė
Aukso žirgas
Gediminas Kukta
Mes dainuosim
interviu
Jorė Janavičiūtė
Aistė Diržiūtė: „Dalis mano personažo liko manyje“
kino teorija
Neringa Kažukauskaitė
Kas yra kinas?
tema
Aistė Račaitytė
Makbetas su šautuvu, arba Sekant gangsterių keliais
kino teatras
Ramūnas Pronckus
Force Majeure
Gediminas Kukta
Foxcatcher
Monika Gimbutaitė
Baltas šešėlis (White Shadow)
Agnė Mackevičiūtė
Atkirtis (Whiplash)
Mantė Valiūnaitė
Žiemos miegas (Kıs Uykusu)
Ieva Toleikytė
Baltas Dievas (Fehér Isten)
iš arčiau
Dovilė Raustytė
Jūrų pėstininkas, svajojęs apie cigaretę ir aktorystę
Neringa Kažukauskaitė
Tiltas, jungiantis vietas ir žmones
svečiai
Narius Kairys
Filmas – tai apmąstymas arba žvilgsnis į įvykį
festivaliai
Živilė Pipinytė
Metafiziškų kūnų judėjimas
Linas Vildžiūnas
Apie senatvę ir gyvenimo prasmę
Gediminas Kukta
Paplokime blogam kinui
renginiai
„Kino pavasario“ inf.
Kino pavasaris
namų kinas
Ramūnas Pronckus
Įniršis (Fury)
Ramūnas Pronckus
Šimto žingsnių kelionė (The Hundred-Foot Journey)
Ramūnas Pronckus
Mėnesienos magija (Magic in the Moonlight)
Ramūnas Pronckus
Lošėjas
feljetonas
Živilė Pipinytė
Istorija be tuštumų